Rate this post

عاشق وب: مایکروسافت با انتشار اطلاعیه ای در مورد لطمه پذیری بالای خیل عظیمی از سیستم های مبتنی بر ویندوز به کاربران آگهی داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مایکروسافت بعنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز اخیرا با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که هنوز تعداد قابل توجهی از سیستم های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در جهان وجود دارند که در مقابل حملات سایبری و بدافزار خطرناک و معروف واناکرای از لطمه پذیری بالایی برخوردار می باشند.
حالا اخیرا مایکروسافت اعلام نموده و آگهی داده است که کاربران سیستم های ویندوزی باید کامپیوتر های خودرا به جدیدترین نسخه آپدیت انتشار یافته از طرف این شرکت یعنی آپدیت موسوم به آوریل ۲۰۱۹ به روزرسانی کنند تا اطلاعات و سیستم خودرا از خطر حملات بدافزاری و سایبری همچون واناکرای حفظ کنند.
بگفته این غول تکنولوژی، لطمه پذیری مهمی در نسخه های قدیمی تر و قبلی ویندوز وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می دهد تا از طریق دور و با نصب و اجرای طریق کدهای مخرب، بتوانند به کامپیوتر های قربانیان و کاربران مورد نظر نفوذ کنند و به اطلاعات ذخیره شده و حریم خصوصی آنها دسترسی پیدا کنند.
این لطمه پذیری همین طور قابلیت تبدیل شدن به کرم های کامپیوتری را نیز دارد و در صورتیکه هکرها تشخیص دهند می تواند بعنوان یک ابزار مناسب برای باج گیری نیز مورداستفاده قرار بگیرد.
واناکرای یکی از باج افزارهای خطرناک و معروفی بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر گردید و برای خیلی از سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در خیلی از کشورها میلیاردها خسارت برجای گذاشت.
طبق گزارش وب سایت هکرنیوز، وصله های امنیتی مایکروسافت سه هفته پیش در چارچوب به روزرسانی Patch Tuesday منتشر گردید که انتظار می رود کاربران سیستم های ویندوزی همه از آن برای افزایش امنیت سایبری دستگاه خود و همین طور جلوگیری از حملات بدافزاری استفاده کنند.
نقص امنیتی مذکور تحت عنوان بلوکیپ (BlueKeep) شناخته شده است که در کامپیوتر هایی که هنوز از سیستم عامل های ویندوز ایکس پی و سرور مایکروسافت استفاده می نمایند، وجود دارد و امنیت کاربرانش را به شدت تهدید می کند.
هکرها از این حفره امنیتی قادر خواهند بود به یک میلیون دستگاه در معرض خطر دسترسی پیدا کنند و پس از آلوده کردن آنها، به اهداف خود دست یابند.

منبع: