Rate this post

عاشق وب: شرکت موزیلا بعنوان شرکت توسعه دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس، با نمایش یک اپلیکیشن جدید به کاربران اجازه می دهد به مدیریت هرچه سریع تر و ساده تر اسکرین شات های خود بپردازند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در صورتیکه شما نیز برای مقاصد مختلف نظیر کاری، تحصیلی و شخصی مبادرت به گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش گوشی خود می کنید، موزیلا که شرکت توسعه و نمایش دهنده مرورگر اینترنتی و محبوب فایرفاکس محسوب می شود، اخیرا اعلام نموده است که کاربران با دانلود و نصب یک اپلیکیشن جدید انتشار یافته توسط این شرکت قادر خواهند بود اسکرین شات های گرفته و ذخیره شده در گوشی خودرا به بهترین و ساده ترین شکل ممکن مدیریت کنند.
این اپلیکیشن که Firefox ScreenshotGo نام دارد، در فروشگاه های آنلاین و اینترنتی همچون گوگل پلی استور قابل دسترسی و دانلود برای کاربران گوشیهای اندرویدی است که البته هنوز بر روی پلت فرم فروشگاه اپ استور اپل قرار نگرفته است ولی بنظر می رسد که در آینده ای نزدیک نسخه آی او اس آن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.
این اپلیکیشن قابلیت جدید و منحصر بفردی دارد که به کاربر این امکان را می دهد با تایپ نوشته و محتویات تصویر، اسکرین شات موردنظر را جست جو و پیدا کند و از آن استفاده نماید. این توانایی تنها برای تصاویر اسکرین شات حاوی متن و نوشته قابل کاربرد است و سایر تصاویر بدون نوشته را شامل نمی گردد.
طبق گزارش وب سایت the verge، این توانایی که با بهره گیری از تکنولوژی های جدید همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی طراحی و توسعه داده شده است تمام اسکرین شات های موجود در کارت حافظه و گالری گوشی کاربر را پشت سر هم به صورت نتایج جست جو ردیف کرده و به نمایش می گذارد تا کاربر تصویر موردنظرش را در بین انبوهی از تصاویر اسکرین شات گرفته شده، پیدا و استخراج کند و در صورت نیاز، آنرا در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.
تقریباً می توان گفت این اپلیکیشن با قابلیت مذکور شباهت بسیار زیادی به گوگل لنز دارد که با استفاده از هوش مصنوعی قادر می باشد متون داخل عکس را تشخیص داده و به کاربر در یافتن تصاویر کمک بسزایی کند.

منبع: