Rate this post

عاشق وب: شرکت آلمانی ˮولوکوپترˮ می خواهد تا آخر سال جاری میلادی یک نمونه اولیه از ایستگاه های مخصوص تاکسی های پرنده را در کشور سنگاپور بسازد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، استارتاپ آلمانی “ولوکوپتر”(Volocopter) بعد از راه اندازی شعبه در سنگاپور در اواخر سال قبل و انجام مجموعه ای از پروازهای آزمایشی با هوانورد ۱۸ موتوره خود در این کشور اعلام نمود که می خواهد نخستین ایستگاه تاکسی پرنده خودرا در شهر بسازد تا آزمایش های پروازی خودرا کمی بعد از اتمام ساخت ایستگاه آغاز کند.
ایده اصلی “ولوکوپتر” در استفاده از هواپیماهای الکتریکی انتقال مردم در مناطق شهری طی سفرهای کوتاه است که به کاهش ترافیک حمل و نقل و آلودگی در مراکز شلوغ شهر کمک خواهدنمود.
گفته می شود که هواپیمای دو نفره این شرکت با هر بار شارژ قادر به طی مسافت حدود ۳۰ کیلومتر است و در ارتفاع ۱۰۰ متری پرواز می کند.
این شرکت سال قبل ایده های خودرا در مورد اینکه ایستگاه های تاکسی پرنده می تواند چه شکلی باشند به نمایش گذاشت و همین طور با فرودگاه فرانکفورت برای تحقیق و توسعه زیرساخت های آن در حال همکاری است.
قسمتی از ایده این شرکت “ایستگاه های ولو”(Volo-Ports) است که در مکان های معین مانند بام مراکز خرید تعبیه می شود و مسافران می توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود سوار این تاکسی های پرنده شوند.

این شرکت امروز اعلام نمود می خواهد اولین نمونه اولیه “Volo-Port” را در سنگاپور بسازد. بگفته مسئولان این شرکت، این کار اجازه خواهد داد که پروسه سفر یک مسافر با تاکسی پرنده را آزمایش نمایند.
البته تا راه افتادن رسمی یک سرویس حمل مسافر توسط تاکسی های پرنده راه زیادی باقی مانده و آزمایشات و مجوزهای زیادی لازم است. با این وجود “ولوکوپتر” دست از جاه طلبی های خود نمی کشد و می خواهد نخستین نمونه از ایستگاه های تاکسی پرنده را تا آخر سال ۲۰۱۹ بسازد.
“الکس زوسل” بنیانگذار “ولوکوپتر” می گوید: در دریافت مجوز تجاری برای تاکسی های پرنده، مسئله زمان است، نه امکان پذیر بودن آن. بدین سبب تمرکز ما بر شکل دادن اکوسیستم لازم برای حمل و نقل هوایی شهری و مدیریت ترافیک هوایی و آماده سازی زیرساخت های پرواز و فرود تاکسی های پرنده است.

منبع: