Rate this post

به گزارش عاشق وب مدیر ارشد اجرایی و موسس شرکت هواوی اخیرا از کاهش فروش این شرکت که تحت تاثیر سنگ اندازی های دولت ترامپ بوجود آمده است، اطلاع داده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، رن ژنگ فی، مؤسس و مدیر ارشد اجرایی شرکت چینی هواوی روز شنبه در گفتگو و مصاحبه ای با گزارشگر Nikkei Asian Review اذعان کرد که فروش این غول تکنولوژی تحت تأثیر قانون ممنوعیت فعالیت شرکت های چینی هواوی و زد تی ای در ایالات متحده آمریکا و همینطور جریان سازی های دولت ترامپ ضد آنها در سایر کشورهای جهان به شدت کاهش یافته است.
یکی از جنجال برانگیزترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۸ میلادی رخ داد، بدون شک تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای تحریم و ممنوعیت استفاده از گوشیهای هوشمند و تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت چینی هواوی بود.
ماجرا از اوایل سال قبل میلادی شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام نمود که گوشیهای هوشمند ساخت شرکت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می کند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا ضد ایالات متحده از آنها استفاده نماید. پس از آن تمامی فعالیت های مخابراتی این غول تکنولوژی را هم ممنوع اعلام نمود و از همه کشورهای هم پیمانش نظیر کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی خواست به منظور حفظ حریم خصوصی خود با این شرکت قطع همکاری کنند.
با این که دولت چین و شرکت های هواوی و زدتی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده اند، اما به نظر می آید که آمریکایی ها به کوشش برای پیشگیری از فعالیت آنها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می دهند.
البته این سخنان در حالی در رسانه های خبری انتشار یافته است که تابحال هواوی با انتشار گزارش های مالی خود همچنان اصرار داشت که نشان دهد تحریم های آمریکا و قانون ممنوعیت فعالیت، استفاده و فروش محصولات این شرکت در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورهای هم پیمانش، در آمار فروش و موفقیت هواوی بی تأثیر بوده است.
حالا به نظر می آید که هواوی به این نتیجه رسیده است که از دست دادن بازار بزرگی همچون ایالات متحده ضربه بزرگ و خسارات جبران ناپذیری بر روی این شرکت چینی خواهد گذاشت و بدون شک ادامه این وضعیت برای هر دو طرف تبعات منفی متعددی به دنبال خواهد داشت.
وی در سخنانش همینطور خاطرنشان کرده است: در ماه های اخیر هواوی شاهد رشد بسیار ملایمی بوده است که همه آنها متأثر از سنگ اندازی های دولت ترامپ بوده است این در حالیست که این شرکت هیچ اقدام و فعالیت خلاف قانونی انجام نداده و هیچگاه به حریم خصوصی کاربران در هیچ کشور دست درازی نکرده است.
بر اساس گزارش رویترز، ژنگ فی در ادامه سخنانش افزود که در صورت ادامه وضعیت کنونی، میزان درآمدهای سالانه هواوی تحت تأثیر همین قوانین و محدودیت های ترامپ با یک کاهش ۲۰ درصدی مواجه خواهد شد.
روز پنج شنبه بود که واشنگتن در اقدامی جدید، نام هواوی را در لیست شرکت های ممنوعه برای تجارت با آمریکا قرار داد که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، این امر بدون شک می تواند دست و پای این شرکت نام آور چینی را به شدت ببندد و مانع رشد و موفقیت های چشم گیر آن امسال میلادی شود. دولت چین که به شدت اقدام مذکور آمریکایی ها را محکوم نمود، درصدد یافتن راهی است تا بتواند از وضعیت شرکت های بزرگ و سودآوری همچون هواوی محافظت کند.
هواوی اولین و بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات و زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی در جهان به حساب می آید که با خیلی از کشورهای جهان در این زمینه قراردادهای همکاری بزرگی را به امضا رسانده و از سویی دیگر، طبق آخرین آمارهای انتشار یافته، دومین تولیدکننده و عرضه کننده موبایل و گوشیهای هوشمند در جهان پس از سامسونگ است که با اختلاف بسیار اندکی از اپل، جایگاه دوم لیست پرفروش ترین برند موبایل را به خود مختص کرده است.
آمریکا کوتاه می آید؟
برخی از کارشناسان و تحلیلگران اعتقاد دارند که آمریکا امکان دارد در آینده ای نزدیک برای ادامه فعالیت هواوی در زیرساخت های مخابراتی این کشور تخفیف قائل شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، با عنایت به تشدید فشار از جانب دولت ترامپ و برخی دیگر از کشورهای هم پیمان آمریکا که تحت تأثیر جریان سازی های آن و احتمال جاسوسی هواوی از حریم خصوصی کاربران، مبادرت به لغو موقت قراردادهای همکاری با این شرکت چینی کرده بودند، حالا خیلی از منتقدان اعتقاد دارند که تعداد زیادی از مناطق شهری و روستایی ایالات متحده آمریکا وجود دارند که زیرساخت های ارتباطاتی آنها توسط هواوی ساخته، نصب و توسعه داده شده است و همچنان نیازمند تجهیزات این شرکت هستند که در طول یک سال گذشته به خاطر محدودیت های اعمال شده توسط دولت ترامپ با مشکلات و دردسرهای فراوانی روبرو شده و اعلام نموده اند که به منظور تعمیر و بازرسی های موارد موردنیاز نیازمند کمک و بررسی هواوی هستند.
بنابراین خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که لازم است که دولت آمریکا برای ادامه فعالیت شرکت چینی هواوی در این کشور تخفیف قائل شده و راه را برای بازگشت آن به منظور تعمیر و بازرسی و نصب تجهیزات و قطعات موردنیاز در زیرساخت های این کشور پهناور باز بگذارد تا خود متحمل هزینه های هنگفتی در آینده نشود.
بر اساس گزارش وب سایت engadget، این کارشناسان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری معتقدند در صورتیکه دولت آمریکا راهی برای بازگشت و ادامه فعالیت هواوی به این کشور باز نگذارد، مجبور خواهد بود از سایر اپراتورهای مخابراتی برای تعمیر و نصب تجهیزات ارتباطی و اینترنتی بهره ببرد و یا زیرساخت های خویش را به صورت کامل تعویض کنند که در هر دو حالت، متحمل هزینه های هنگفت و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد و به هیچ وجه برای دولت آمریکا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
بنابراین احتمال دارد دولت ترامپ با برآورد هزینه و خسارات عدم همکاری با هواوی، در آینده ای نزدیک به فکر بازگشت این شرکت چینی بیفتد که البته این اتفاق با اعمال فشار و قوانین دست و پاگیر ی رخ خواهد داد.