Rate this post

به گزارش عاشق وب جف بزوس رئیس شرکت فضایی خصوصی ˮبلو اوریجینˮ(Blue Origin) از فرودگر قمری ˮبلو مونˮ(Blue Moon) که برای نشستن بر سطح ماه طراحی شده رونمایی نمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، در حالیکه شرکت “بلو اوریجین” در حال کار بر روی موتور موشک جدیدی است که مأموریت های سفر به ماه را انجام دهد، جف بزوس مدیر این شرکت از فرودگر قمری خود رونمایی نمود.
این شرکت در حال ساخت یک فرودگر قمری موسوم به “بلو مون” یا همان ماه آبی است.
جف بزوس اعلام نمود به دنبال تحقق هدف مشترک خود با ناسا است تا در چند سال آینده به رفیق همیشه همراه سیاره زمین بازگردند.
او همینطور اعلام نمود که شرکتش در حال توسعه موتور موشک جدیدی به نام “BE-7” با قدرت رانش ۱۰ هزار پوند-نیرو(lbf) یا حدود ۴۵ هزار نیوتون است که به اندازه کافی قوی است تا بتواند موشک، فرودگر و محموله سنگینش را حمل و به فضا منتقل کند.
به قول بزوس نخستین تست آتش این موتور بزودی در تابستان امسال انجام می شود.
بزوس می گوید این موتور می تواند ۳.۶ تن بار را به مقصد خود حمل کند. ضمن این که “بلو اوریجین” در حال کار بر روی موتور دیگری است که قادر به حمل ۶.۵ تن بار باشد.
در حالیکه بزوس تاریخ مشخصی را برای رونمایی از این موتورها ذکر نکرد، شرکت “بلو اوریجین” اعتقاد دارد که می تواند دولت آمریکا را تا سال ۲۰۲۴ به هدفش که بازگشتن به ماه است برساند.
این شرکت به دنبال ساخت زیرساخت های سطحی بر روی ماه است تا کارآفرینان بتوانند کسب و کار فضایی خویش را در آنجا راه اندازی کنند. بزوس در مورد امکان استفاده از منابع انرژی ماه و ارسال آن به زمین صحبت کرد، چون که اعتقاد دارد ما در آینده مجبور به انجام این کار خواهیم بود.
علاوه بر این وی اظهار داشت که ماه، مکان خوبی برای استخراج است، چون که به علت گرانش پایین تر، ۲۴ برابر انرژی کمتری برای استخراج مواد از سطح آن نسبت به زمین صرف می شود.
چند سال پیش هنگامی که بزوس برای اولین بار این پروژه را بیان کرد اظهار داشت که با ارسال چند تن بار می توان در ماه یک پایگاه قمری راه انداخت و الان به نظر می آید که این کار هنوز از سرش بیرون نرفته و شرکتش می خواهد این کار را انجام دهد. وی اظهار داشت: زمان بازگشت به ماه است، این دفعه برای اقامت.