Rate this post

به گزارش عاشق وب گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O اعلام نمود که تعداد گوشی و دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید در هر ماه از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه هم عبور کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، استفانی کاتبرستون، مدیر محصولات و گوشیهای اندرویدی در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O که شب گذشته و یک روز پس از رویداد مایکروسافت بیلد برگزار شد، اعلام نمود که تازه ترین آمارهای انتشار یافته نشان داده است که تعداد دستگاه های فعال مبتنی بر سیستم عامل اندروید از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه گذر کرده است.
ایشان در ادامه سخنانش ضمن اشاره به نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اندروید اظهار داشت که گوگل باید رسیدن به این نقطه عطف با ارزش را جشن بگیرد و با افتخار ضیافتی برای محبوبیت و استقبال بی نظیر کاربران از گوشیهای اندرویدی ترتیب دهد.
طبق گزارش وب سایت The Verge، دو سال پیش بود که گوگل در چنین رویدادی اعلام نموده بود تعداد دستگاه های فعال اندرویدی به مرز دو میلیارد دلار نزدیک شده است اما حالا همین آمارها نشان داده است که گوگل در عرض ۲۴ ماه موفق شده است که بالغ بر ۵۰۰ میلیون دستگاه را به این رقم اضافه کند.
اگر بخواهیم آمار و ارقام مایکروسافت و گوگل را که تنها با یک روز تفاوت به برگزاری رویداد توسعه دهندگان خود پرداخته اند، مقایسه نماییم درخواهیم یافت که تنها ۱.۵ میلیارد کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در جهان فعال است و این بدان معناست که در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجهی هم نبوده است اما این در حالیست که آمار دستگاه های اندرویدی در ۱۰ سال قبل از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه هم عبور کرده و حتی از آمار فیسبوک در خصوص ۲.۳۸ میلیارد کاربر فعال در ماه گذشته هم بالاتر اعلام شده است.
سیستم عامل اندروید که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است، از محبوبیت و استقبال بی نظیری از جانب کاربران برخوردار شده است و می توان اظهار داشت که الان تنها رقیب اصلی سیستم عامل آی اواس توسعه داده شده توسط اپل به حساب می آید.