Rate this post

عاشق وب: هر یک از اپراتورها با سرویس های آوای انتظار، پیشواز و راینواز، امکان پخش موسیقی به جای بوق را برای مشترکان فراهم نموده اند که می توان آنها را فعال و یا در صورت نارضایتی غیرفعال کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، اپراتورها در سال های اخیر، صدای بوق تلفن را به موسیقی مورد علاقه ی مشترک تبدیل نموده اند. اپراتور همراه اول، سرویس آوای انتظار، اپراتور ایرانسل، آهنگ پیشواز و اپراتور رایتل، راینواز را دارند که مشترکان می توانند موسیقی های مختلفی را برای این سرویس خود انتخاب کنند. البته گاهی برخی مشترکان اعلام می کنند که اپراتورها بدون اطلاع مشترکان، به فعال سازی این خدمات اقدام نموده و سبب نارضایتی آنها شده اند. با این وجود، خود مشترکان در صورت نارضایتی از این سرویس می توانند آنرا غیرفعال کنند.
لغو آوای انتظار همراه اول
یکی از طریق های غیرفعال سازی آوای انتظار در اپراتور همراه اول، ارسال پیامک است و برای این کار کافیست عدد ۵ را به شماره ۸۹۸۹ پیامک کنید.
روش دیگر، با استفاده از تلفن گویاست. برای این کار شما می توانید در یک تماس تلفنی بلاعوض با گوشی تلفن همراه خود با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرید، سپس برای دریافت منوی سرویس های ویژه، کلید ۲ را فشار دهید، سپس مجدداً ۲ را شماره گیری کرده تا سرویس ها را دریافت کنید و آنگاه بار دیگر با گرفتن شماره ی ۲ منوی غیرفعال سازی سرویس را انتخاب نموده و در نهایت با گرفتن شماره ی ۲، سرویس آوای انتظار را غیرفعال کنید. هزینه مکالمه با این شماره بلاعوض است.
روش سوم، استفاده از کد دستوری (USSD) است و برای این روش می توانید کد دستوری *۱۰*۲۲۳# را شماره گیری کرده تا بدین ترتیب سرویس آوای انتظار اپراتور همراه اول برای شما لغو شود.
لغو آهنگ پیشواز ایرانسل
برای غیرفعال کردن سرویس آهنگ پیشواز در اپراتور ایرانسل می توانید با داشتن کد آهنگ مورد نظر و یا به صورت کلی، این کار را انجام دهید. در صورتیکه کد آهنگ پیشواز خودرا دارید، می توانید عبارت HZ را به همراه کد آهنگ به شماره ۷۵۷۵ ارسال کنید.
همین طور به صورت کلی، جهت استفاده از این سرویس، می توانید درخواست مورد نظرتان را به ۷۵۷۵ پیامک کنید و سپس نتیجه درخواست خودرا بلافاصله در پیامک ارسالی مشاهده کنید. برای غیرفعال سازی موقت سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل، می توانید از روش ارسال کد GHF به شماره ۷۵۷۵ استفاده کنید. همین طور اگر می خواهید از خدمات آهنگ پیشواز انصراف دهید، می توانید کد ENS را به این شماره ارسال کنید تا بطور کلی حذف چند آهنگی پیشواز ایرانسل صورت گیرد.
لغو سرویس راینواز رایتل
برای لغو سرویس راینواز در اپراتور رایتل، می توانید کد OFF RBT را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنید.
البته هر یک از اپراتورها راه های دیگری باز برای لغو و غیرفعال کردن آهنگ های پیشواز و آوای انتظار خود دارند که همچون آنها می توان به بازگشت به اپلیکیشن هریک از آنها در صورت برخورداری از اینترنت رجوع کرد. درواقع در صورتیکه کاربر هر یک از اپراتورهای ارتباطی هستید، می توانید با نصب اپلیکیشن های آنها از خدماتشان بهره مند شده و برای مثال اگر قصد غیرفعال سازی سرویسی را دارید، از این راه استفاده کنید.