Rate this post

عاشق وب: بنظر می رسد که اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ درحال تست یک قابلیت جدید است تا کاربران بدان وسیله بتوانند پیام های مخرب و اخبار جعلی در این پلتفرم را به سادگی تشخیص دهند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، اپلیکیشن واتس اپ که بدون شک بزرگترین برنامه پیام رسان موبایل محور در جهان محسوب می شود، حالا بنظر می رسد که اخیرا تصمیم گرفته است با انتشار اخبار کذب و دروغین به مقابله بپردازد و ابزاری را در اختیار کاربرانش قرار دهد تا بتوانند به راحتی پیام های مخرب، آلوده و همین طور آن دسته از پیام هایی که قبلاً برای تعداد زیادی از کاربران ارسال شده است، تشخیص دهند و بدین ترتیب واتس اپ اقدام مؤثری برای مقابله با تلاش گروه های مختلف برای شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب و دروغین را اتخاذ و عملی کرده است.
البته این در حالیست که هنوز واتس اپ این توانایی جدید را منتشر نکرده و الان در مراحل تست و اجرای آزمایشی قرار دارد.
بر طبق این خاصیت جدید که در ابتدا برای سیستم عامل اندروید طراحی و برنامه نویسی شده است، در صورتیکه یک پیام بیشتر از ۵ بار برای افراد مختلف ارسال و فوروارد شده باشد، با برچسب “ارسال به افراد متعدد” یا (frequently forwarded) ظاهر می شود تا به کاربران این امکان را بدهد که از انتشار بیشتر از چند بار آن مطلع و باخبر شوند.
بر اساس گزارش وب سایت phonearena، غول های تکنولوژی و شبکه های اجتماعی در سال های اخیر تحت تأثیر مسائل گوناگونی که در جهان فناوری رخ داد و برخی دیگر از مسائل سیاسی را تحت تأثیر خود قرار داد، از طرف نهادهای دولتی و نظارتی و مسئول در کشورهای مختلف به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفتند تا به مقابله جدی با انتشار اخبار کذب و دروغین که قدرت زیادی در تشویش اذهان عمومی دارد، بپردازند.
شرکت فیسبوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب نمود و از آن زمان تابحال باز با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است. طبق آمار انتشار یافته در ژانویه ۲۰۱۸، پیام رسان واتس اپ میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.
اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین پیام رسان های جهان است باز از قابلیت Encryption End- تو آخر یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می کند و از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار می باشد. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده می باشد، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از طرف نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.