Rate this post

عاشق وب: اخیرا محققان و پژوهشگران امنیتی دریافته و اعلام نموده اند که کدهای مخربی در تراشه های مربوط به مودم های وای فای وجود دارد که امکان دسترسی هکرها به اطلاعات رد و بدل شده کاربران را می دهد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مدت هاست که محققان خیلی از امنیت ضعیف پروتکل های مودم های اینترنت بی سیم وای فای می گویند و همواره به کاربران وای فای آگهی می دهند که به امنیت سایبری در مودم های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند. با عنایت به آنکه این روزها امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت خاصی برخوردار شده است، کاربران باید به مساله امنیت مودم های اینترنت وای فای توجه بیشتری نشان داده و از راهکارهای مختلفی برای افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از حریم خصوصی خود بهره گیری کنند.
با عنایت به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، خیلی از هکرها و مجرمان سایبری درصدد نفوذ به حساب های کاربری و دستگاه های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سو استفاده از اطلاعات آنها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.
تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته از آن حکایت می کند که تراشه های موجود در دستگاه های مجهز به درگاه اتصال وای فای (WiFi) دارای کدهای مخرب و آلوده ای است که بدون نیاز به تعامل با کاربر و بدون داشتن دسترسی مجاز بر روی دستگاه الکترونیکی موردنظر، هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود آنها را اجرا کرده و به اطلاعات شخصی کاربران موردنظر خود دسترسی یابند.
پیش تر باز کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری خاطرنشان کرده بودند که امنیت شبکه اینترنت وایرلس و بی سیم وای فای ( WiFi) تحت تأثیر تلاش هکرها و مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران متصل به اینترنت وای فای چندان امنیت بالایی نداشته و آنها قادر خواهند بود به تبلت، گوشیهای هوشمند و لپ تاپ های مجهز به اینترنت وایرلس وای فای نفوذ یافته و داده های موردنظر خودرا به سرقت ببرند.
این محققان و پژوهشگران امنیتی همین طور در این گزارش اعلام نموده اند با گسترش روز افزون دستگاه های الکترونیکی و گجت های هوشمند مجهز به اینترنت اشیا (IoT)، احتمال لطمه پذیری و نفوذ بوسیله وای فای بسیار بیشتر از پیش شده است بدین سبب پیش بینی می شود که خیلی از این گجت های هوشمند به راحتی امکان دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حریم خصوصی افراد را می دهد.
آمار حملات سایبری و هک در سال های گذشته به اوج خود رسیده است و با عنایت به افزایش روزافزون حملات سایبری از طرف هکرها، کشورها و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این گونه حملات قرار گرفته و لطمه ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده اند.