Rate this post

عاشق وب: کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور با عنایت به اهمیت خدمات نقشه، مخاطرات و فرصت های آن، الزامات و نیازمندی های این حوزه را برای کاربرد هرچه بیش تر نرم افزارهای بومی تبیین کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سعید مهدیون – معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور – در این باره اظهار داشت: صیانت از داده های مکانی در فضای مجازی به سبب مشکلات امنیتی و انتظامی یکی از موضوعات مهم در حوزه فضای مجازی است که باید برای پیشگیری از وابستگی به سرویس های خارجی و ساماندهی و توسعه زیست بوم کسب و کارهای مکان محور داخلی، الزامات و نیازمندی های این حوزه تعیین شود.
وی با بیان این که برای شناسایی خدمات و موضوعات اطلاعاتی این حوزه بررسی مطالعاتی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور صورت گرفته است، اضافه کرد: بر همین مبنا تبدیل موقعیت به آدرس / آدرس به موقعیت، مسیر یابی، تخمین زمان رسیدن به مقصد، نقاط مورد علاقه و جست وجو ترافیک زنده بعنوان الزامات اولیه یک برنامه برای نمایش خدمات نقشه در نظر گرفته شده است.
مهدیون اشاره کرد: هم اکنون شرکت های داخلی نمایش دهنده خدمات نقشه برمبنای شاخص های کارکردی همچون اطلاعات عمومی، فنی، رابط کاربری، پوشش، مسیریابی، اطلاعات شهری و کسب وکارها و Crowd Sourcing ارزیابی اولیه شدند که البته همچنان برای توسعه نیاز به اقدامات بیش تری است.
معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور اضافه کرد: ارزیابی فنی- تخصصی و امنیتی شرکت های نمایش دهنده خدمات پایه نقشه به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و پلیس فتا واگذار شده است.