Rate this post

به گزارش عاشق وب به نظر می آید که فیسبوک و گوگل قصد دارند با همکاری یکدیگر به توسعه فناوری هوش مصنوعی و محصولات جدید مبتنی بر آن بپردازند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، با عنایت به گسترش روزافزون فناوری های نوینی همچون هوش مصنوعی (artificial intelligence) و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه های مختلف تکنولوژی و غیره، خیلی از شرکت های فعال در این صنعت به سمت و سوی توسعه و تولید محصولات و سرویس های جدیدی که بر اساس این فناوری است، کشانده و جذب شده اند.
حالا بر مبنای تازه ترین گزارش های انتشار یافته در وب سایت زد دی نت، به نظر می آید که دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی فیسبوک و گوگل تصمیم گرفته اند که با همکاری یکدیگر، به توسعه هوش مصنوعی بپردازند تا بتوانند از این فناوری در محصولات و حوزه های مختلفی بهره برداری کنند.
متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه هوش مصنوعی در سراسر جهان به عرضه نظریه های جدیدی درباره تکامل و نحوه پیشرفت این فناوری پرداخته اند ازاین رو به نظر می آید که این فناوری در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یکی از پرطرفدارترین تکنولوژی در عصر حاضر خواهد شد که صنایع و حوزه های گوناگونی را متحول خواهد نمود.
کلر بارکلی، مدیر عملیاتی ارشد مایکروسافت در بریتانیا چندی قبل در این خصوص خاطرنشان کرده بود که اگر هوش مصنوعی به مرحله تکامل و شکوفایی خود برسد، هر حوزه ای را که لازم باشد، تحت سلطه خود در خواهد آورد و ما نه تنها نباید جلوی این اتفاق را بگیریم بلکه باید به توسعه و تسریع آن هم کمک نماییم.
ایشان در ادامه سخنانش همینطور افزوده بود: تمامی حوزه های مختلف و کسب و کارهای جهان سرانجام یک روز تحت سلطه هوش مصنوعی درخواهند آمد.
البته کارشناسان و منتقدان از طرفی دیگر بر این باورند که هوش مصنوعی امکان دارد چالش های اخلاقی و مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد که در صورت عدم رعایت و وضع قوانین و مقررات مربوطه، کاربران در فضای مجازی را با مشکلات جدی عدیده ای مواجه خواهد نمود.
فیسبوک با همکاری گوگل که الان بزرگترین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در جهان به حساب می آید، تصمیم گرفته است که با رعایت تمام قوانین و مقررات مربوطه به گسترش و توسعه هوش مصنوعی بپردازد و دانش و تکنولوژی های خویش را در این حوزه وسعت و بهبود ببخشد.