Rate this post

عاشق وب: محققان ایتالیایی رباتی ساخته اند که مانند پیچک های درخت انگور حرکت می کند و به دور اشیاء حلقه می زند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، امکان دارد استفاده از گیاهان برای الهام گرفتن از مدلسازی رباتیک خیلی هیجان انگیز نباشد ولی یک تیم تحقیقاتی ایتالیایی خلاف این حرف را به اثبات رسانده اند.
یک تیم تحقیقاتی از مؤسسه محققان ایتالیایی، به رهبری “باربارا مازولای”(Barbara Mazzolai) رباتی نرم ساخته است که مانند پیچک های گیاه حرکت می کند، بالا می رود و به دور اشیا حلقه می زند.
این تیم تحقیقاتی قبل از این روی یک درخت رباتیک تحت عنوان “Plantoid” کار کرده بود که پر از سنسورهای الکترونیکی است.

ربات جدید تنها یک لوله منعطف است که با استفاده از یک باتری ۱.۳ ولتی نیرو گرفته است و مانند همتایان گیاهی خود در محیط های هیدرولیکی حرکت می کند.
گفتنی است نیروی محرکه محیط های هیدرولیک آب است.
پیچک های گیاهان با استفاده از ذرات کوچک درون سلولی خود که داخل گیاه شناور هستند، حرکت می کنند.
ربات مذکور هم با یون های حاوی مایعات پر شده است.
زمانی که باتری ربات روشن می شود، این یون ها جذب الکترودهای منعطفی می شوند که در انتهای ربات تعبیه شده اند. خاموش شدن باتری باز موجب می شود که مایع درون ربات به عقب بازگردد و دوباره منبسط شود.
در ابتدای انجام این پروژه، محققان اندازه ربات را کاهش دادند تا به مطلوب ترین اندازه برای ساخت ربات برسند، و در نهایت ربات با قطر یک میلی متر ساخته شد که شکل ظاهری آن باز مانند درخت انگور فویلی است.
فناوری ساخت محققان ایتالیایی می تواند در دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی به کار گرفته شود.
این تیم علاوه بر این در حال کار روی ربات جدیدی است که “گروبات”( Growbot) نام دارد و می تواند محیط اطراف خودرا حس کند و میزان رشد و حرکات خودرا تغییر دهد.
نتایج این پروژه در مجله “Nature Communications” منتشر شد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4