Rate this post

به گزارش عاشق وب دانشمندان اخیراً با ترکیب چند تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده بود موفق به ایجاد یک تصویر باشکوه از کهکشان شدند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، ستاره شناسان از یک تکنیک جدید برای نشان دادن نور گمشده در اطراف بزرگترین کهکشان ها در “تصاویر زمینه فراژرف هابل”(Hubble Ultra-Deep Field images) استفاده کردند.
زمینه فراژرف هابل به عکسی می گویند که از قسمت کوچکی از فضا در صورت فلکی کوره توسط تلسکوپ هابل ثبت شده است.
محققان توانستند چندین تصویر هابل را پردازش کنند تا تصویر جدیدی از جهان را به نمایش بگذارند.
محققان “مؤسسه فیزیک نجومی جزایر قناری”(Instituto de Astrofísica de Canarias) سه سال از وقت خویش را صرف تولید این تصویر کرده اند.
با باز پردازش این تصویر و ترکیب چندین تصویر، محققان توانستند مقدار زیادی از نور را از مناطق بیرونی بزرگترین کهکشان ها در تصویر باز تولید کنند.
پژوهشگران گفتند بازیابی این نور که در این مناطق بیرونی توسط ستاره ها انتشار یافته بودند، به مفهوم بازیابی نور از یک کهکشان کامل بود.
برای بعضی از کهکشان ها این نور گمشده نشان دهنده این است که آنها حالا تقریباً دو برابر بزرگ تر از اندازه پیشین خود هستند.
“دوربین دامنه وسیع ۳ هابل”(WFC3) که داده ها توسط آنها به ثبت رسید توسط فضانوردان در ماه مه ۲۰۰۹ نصب گردید.
این کار یک چالش بزرگ برای محققان بود چونکه ابزار کامل (تلسکوپ+دوربین) بر روی زمین آزمایش نشده بود، که این کار کالیبراسیون را دشوار می ساخت.
واسنجی یا کالیبراسیون مطابقت با استاندارد را تعیین می کند. هدف کالیبراسیون تولید نظامی مؤثر به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه های آزمون و وسایل اندازه گیری و کلیه تجهیزاتی است که عملکرد آنها بر کیفیت فرایند تأثیرگذار می باشد. برای غلبه بر مشکلات و با هدف بهبود کالیبراسیون تلسکوپ در مدار، آنها چندین هزار تصویر از مناطق مختلف در آسمان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.