Rate this post

به گزارش عاشق وب کارشناسان بر این باورند که قانونی شدن ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در کشورهای جهان، ریسک سرمایه گذاری و معاملات آنرا به شدت کاهش خواهد داد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بیت کوین که یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان به حساب می آید، در ماه های گذشته بویژه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی با کاهش شدیدی در ارزش خود در مقابل دلار مواجه گردید، به گونه ای که خیلی از تحلیلگران از آن بعنوان سقوط آزاد بیت کوین نام می برند و آنرا بزرگترین کاهش ارزش بیت کوین از آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی تابحال نامیده اند.

ارزش بیت کوین در حالی در ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی به زیر چهار هزار دلار سقوط کرد که در ماه پیش از آن بالای شش هزار دلار بود و خیلی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتال هم برآورد کرده بودند که ارزش آن تا ۱۵ هزار دلار هم خواهد رسید.

قیمت بیت کوین که در سال های اولیه معرفی و عرضه آن کمتر از چند دلار بود، در دسامبر سال قبل به مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید و مورد توجه خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران در جهان واقع شد و خیل عظیمی از افراد هم توانستند با استخراج و خریداری این ارز دیجیتال رمزپایه به ثروت کلانی دست یابند.

حالا اخیرا تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده خاطرنشان کرده اند که خطرات و ریسک های سرمایه گذاری با قانونی شدن ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین در کشورهای جهان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد نمود.

بر اساس گزارش وب سایت cointelegraph، به باور آنها ارزهای مجازی پایدار موسوم به استیبل کوین در صورتیکه مورد پشتیبانی از سوی دولت های مختلف قرار بگیرند، قادر خواهند بود تحولات عظیمی را در بخش اقتصاد کلان کشورهای مختلف تولید کنند. در غیر این صورت، بدون شک اقتصادهای جهانی، برنامه ها، نوآوری های اقتصادی و فضای سرمایه گذاری با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و شکوفایی آن در نطفه خفه خواهد شد.

آنها معتقدند که ارزهای مجازی پایدار وابسته به دلار، نوسانات بسیار کمتری در مقایسه با ارزهای دیجیتال معمول همچون بیت کوین تجربه خواهند کرد. لازم به ذکر است که ارزهای مجازی پایدار مبتنی بر فناوری بلاک چین بوده و می توانند در سراسر جهان بعنوان یکی از روش های پرداخت استفاده شوند.

مترجم: شیما قاسمی

دبیر خبر: متین کاکویی