Rate this post

به گزارش عاشق وب گزارش های انتشار یافته از جانب شرکت های تامین کننده قطعات مختلف گوشیهای آیفون نشان داده است که با کاهش قابل توجهی در میزان درآمد که ناشی از افت شدید حجم تولید آنهاست، رو به رو شده اند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، اپل که همواره یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند و رقبای سامسونگ و هواوی به حساب می آید، حالا به نظر می آید تحت تاثیر عوامل متعددی گرفتار کاهش شدیدی در میزان فروش گوشیهای آیفون و به تبع آن تولید این محصولات شده است. به گونه ای که تازه ترین گزارش ها از آن حکایت می کند که شرکت های تامین کننده و تولیدکننده قطعات موردنیاز گوشیهای آیفون هم با افت شدیدی در میزان درآمدهای خود رو به رو شده اند که ناشی از کاهش قابل توجه در تولید قطعات مورد نیاز اپل برای ساخت و عرضه آیفون است.

خبرگزاری Nikkei اخیرا لیستی از تامین کنندگان اپل تهیه و منتشر نموده است که نشان دهنده کاهش شدید در میزان درآمدزایی و سودآوری آنها برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ میلادی است.

بعنوان مثال، شرکت تایوانی Catcher که قاب فلزی آیفون ایکس را تولید می کند، با یک کاهش ۲۸ درصدی و شرکت Largen Precision هم به عنوان تولیدکننده لنز دوربین گوشیهای آیفون با کاهش چشمگیر ۳۳.۸۶ درصدی در آخرین ماه از سال، دسامبر ۲۰۱۸ رو به رو شده اند.

درآمد شرکت فاکسکان هم به عنوان مونتاژکننده اصلی اپل در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۸.۲۷ درصد کاهش یافته است که به قول مقامات این شرکت، رکود بازار موبایل و دستگاههای الکترونیکی در جهان اصلی ترین علت کاهش درامدهای این شرکت بوده است.

از آن طرف نیز، کارشناسان بر این باورند که جنگ تجاری و تنش های سیاسی میان چین و ایالات متحده آمریکا علت اصلی این کاهش میزان تولید بوده است که به دنبال آن، خیلی از شرکت های چینی استفاده و خرید گوشیهای آیفون را ممنوع اعلام نمودند. همین عوامل باعث شد که اپل مجبور به کاهش ۱۰ درصدی تولید گوشیهای آیفون شود و درآمدزایی شرکت های تامین کننده قطعات آن هم به میزان قبال توجهی کاهش پیدا کند.