Rate this post

عاشق وب: قابلیت شارژ مجدد کارت های تلفن همگانی با عنایت به نیاز بعضی از افراد جامعه و راه اندازی سرویس ˮمهمان منˮ با کاربرد شارژ در مقصد، برای این که تماس تلفنی مخاطبان شرکت ها هزینه ای برای تماس گیرنده نداشته باشد، از خدماتی است که خبر راه اندازی آن بتازگی توسط شرکت مخابرات ایران اعلام شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سیدمجید صدری – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- با اشاره به نیاز بعضی از افراد جامعه به استفاده از کارت های تلفن همگانی، بیان کرد: بااینکه تولید کارت های اعتباری تلفن همگانی در دنیا به سبب فناوری قدیمی آنها منسوخ شده است، ولی مخابرات ایران هم چنان با عنایت به نیاز جامعه بر تأمین ارتباط هم وطنان گرامی با استفاده از تلفن های همگانی کارتی تاکید دارد. فاز اول اجرای این پروژه بزودی از استان تهران آغاز خواهد شد.

در خیلی از نقاط جهان به سبب قدیمی بودن فناوری این نوع تلفن ها، نمایش این سرویس به صورت کامل متوقف شده و هزینه های نگه داری و تأمین تجهیزات این تلفن ها تقریباً سه برابر درآمدزایی آن هاست. صدری در این باره گفته است: شرکت مخابرات ایران در امتداد شعار ارتباطی فراگیر با عنایت به کم شدن تولید کارت های اعتباری تلفن همگانی در نظر دارد که استفاده از این دستگاه ها را هم چنان فعال باقی نگه دارد.

وی با بیان این که شرکت مخابرات ایران طرح های متعددی در جهت به روزرسانی تلفن های همگانی و نمایش نسل جدید کارت های تلفن در دست بررسی و انجام تست های تکمیلی دارد، اظهار داشت: با استفاده از دانش شرکت های داخلی تا آخر سال جاری، بخش عمده ای از این تلفن ها به روزرسانی خواهد شد. در روش جدید به روزرسانی تلاش شده است که کاربران تلفن های همگانی هم چنان از کارت های تلفن در اختیار خود استفاده و پس از اتمام اعتبار آن بتوانند نسبت به شارژ و استفاده مجدد از آن اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم چنین توضیح داد: سپس انجام این به روزرسانی، کارت های تلفن یک بارمصرف موجود به کارت های تلفن قابل شارژ تبدیل میگردد. با عنایت به این که بخش عمده ای از کارکرد تلفن های همگانی مربوط به بخش های متراکم گروه خاص جمعیتی مثل (ندامتگاه ها، خوابگاه ها، پادگان ها و غیره) است، شرکت مخابرات ایران در تلاش است تا با عنایت به تمامی امکانات و ظرفیت های خود ارتباطات تمامی هم وطنان در سراسر کشور را به بهترین شکل ممکن و در امتداد تحقق شعار ارتباطی فراگیر، پایدار نگه دارد.

راه اندازی سرویس جدید مخابرات

شرکت مخابرات ایران در خبری دیگر، از طریق اندازی سرویسی تحت عنوان «مهمان من» از شروع بهمن ماه آگاهی داده بود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره ی این سرویس توضیح داد: با راه اندازی سرویس جدید، با کاربرد شارژ در مقصد، تمام مشتریان می توانند نسبت به دریافت تماس تلفنی مخاطبان خود به گونه ای اقدام نمایند که هیچ هزینه ای برای تماس گیرنده نداشته باشد.

در این طرح که به ازای تماس از کلیه شماره های تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران از اول بهمن ماه سال جاری اجرایی می شود، درصورتی که شماره متقاضی به صورت شارژ در مقصد نشانه گذاری شود، تماس مخاطبان با شماره موردنظر، به صورت بلاعوض محاسبه شده و هزینه های تماس برای فرد گیرنده تماس منظور خواهد شد.

برای استفاده از این سرویس نیاز به دریافت شماره جدید نیست و هم چنین کلیه مشتریان شرکت مخابرات ایران می توانند درخواست فعال سازی سرویس میهمان من را روی شماره های جاری خود داشته باشند. با استفاده از این سرویس، کلیه شهروندان، صاحبان مشاغل، شرکت های خدماتی، سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی و هم چنین دارندگان مراکز تماس می توانند برای پاسخگویی به انواع نیازمندی های شهروندان به گونه ای اقدام نمایند که تماس تلفنی مخاطبان هیچ هزینه ای برای فرد تماس گیرنده نداشته باشد.

تمام مشتریان شرکت می توانند برای اطلاع از جزئیات این سرویس و ثبت درخواست خود، از اول بهمن ماه سال جاری به پرتال شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir و یا یکی از مراکز نمایش خدمات تلفن ثابت بازگشت کنند.