Rate this post

عاشق وب: فناوری جدیدی که در نمایشگاه CES امسال عرضه شد، می تواند آب شرب را در هر زمان برای راننده و سرنشینان فراهم آورد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، اگر در هنگام رانندگی تشنه باشید، بزودی می توانید آب شرب را که توسط یک سیستم تعبیه شده در خودرو تولید می شود، بیاشامید.

این سیستم همین طور می تواند آب لازم برای شستشو یا تمیز نگه داشتن حسگرهای خودرو و تمیز کردن قطعات موتور را فراهم آورد.

این سیستم موسوم به AWG هوای خارج از خودرو را به یک ژنراتور اتمسفریک آب می فرستد. گرد و غبار و آلاینده های این هوا فیلتر شده و سپس از راه مبدل حرارتی و سیستم خنک کننده هدایت میگردد و موجب احداث رطوبت در هوا میگردد تا با تراکم، به آب مایع تبدیل گردد.

این آب از راه یک سیستم تصفیه چند مرحله ای جمع آوری و تهیه می شود، به علاوه این که مواد معدنی باز برای بخشیدن طعم تازه و سالم آب به آن اضافه میگردد.

آب تصفیه شده در یک مخزن ذخیره میگردد و هنگامی که راننده تشنه شود، تنها کافی است تا شیر تعبیه شده در جلوی کنسول را فشار دهد.

طبق گفته شرکت سازنده(Watergen)، این سیستم علاوه بر این اجازه می دهد تا وسایل نقلیه از راه تصفیه، خنک سازی و گرفتن رطوبت هوا بهتر عمل کنند.

این شرکت هم اکنون به دنبال خودروسازانی است که امکان دارد به خرید این سیستم علاقه مند باشند و از آن در خودروهای خود بعنوان تجهیزات استفاده کنند.

در حال حاضر صحبتی از اینکه این سیستم توانایی چه میزان تولید آب را دارد، نشده است. همین طور قیمت و زمانی که این سیستم در خودروها تعبیه می شود، معین نمی باشد.