Rate this post

عاشق وب: فضانوردان ناسا نیکلاس هیگ و کریستینا کخ که مقرر است در روز اول مارس به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند طی چند روز آینده از آمریکا به روسیه خواهند آمد تا برای سفر آماده شوند. این خبر توسط کیهان نورد روس الکسی آوچینین اعلام گردید که مقرر است به همراه آنها و بر عرشه ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۲ به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا؛ الکسی آوچینین در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی آر.تی روسیه اظهار داشت: من با هیگ و کخ جهت کسب آمادگی برای این ماموریت، جلسات آموزشی مشترکی داشتیم. هم اکنون آنها در آمریکا هستند اما در چند روز آینده به شهرک ستاره ای باز خواهند گشت تا مجموعه ای از آموزش های پیش از سفر را برگزار نماییم.
وی ادامه داد: “نیک و من بیشتر از کریستینا آموزش دیده ایم اما او خیلی سریع با ما همراه شد، رابطه بین ما خیلی خوب است. نیک شخص بسیار شایسته و خوبی است. طی دوران آماده سازی و ارتباطات شخصی، هیچ مشکلی با هم نداشتیم.”
آوچینین و هیگ قرار بود در اکتبر ۲۰۱۸ به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند، اما به سبب نقص فنی موشک سایوز-اف.گ در ۱۱ اکتبر نتوانستند به ایستگاه برسند. سپس آن روسکاسموس و ناسا تصمیم گرفتند با تغییر در برنامه اعزام فضانوردان، این دو نفر به همراه کریستینا کخ، جایگزین فضانوردان سایوز ام.اس-۱۲ شده، بر عرشه این ناو به فضا بروند و ماموریت ناتمام خودرا به اتمام برسانند. در خلال مأموریت، در حدود ۲۵۰ برنامه تحقیقاتی و فنی در زمینه های زمین شناسی، فضا، فیزیکی و زیست شناسی توسط این گروه صورت خواهد گرفت.
سفر سایوز ام.اس-۱۲ با آغازین پرواز فضایی هیگ و کخ خواهد بود اما آوچینین برای دومین بار راهی ایستگاه فضایی بین المللی میگردد.
الکسی آوچینین روز ۲۸ سپتامبر ۱۹۷۱ در شهر ریبینسک روسیه به دنیا آمد. وی خلبان نیروی هوایی روسیه است. در سال ۲۰۰۶ به جرگه فضانوردان پیوست. اولین پرواز فضایی آوچینین در ۱۸ مارس ۲۰۱۶ رخ داد که به سمت فرمانده ناو کیهانی “سایوز تی.ام-۲۰ ام” به همراه اولگ سکریپوچکا و جفری ویلیامز به فضا پرتاب شدند. سفری که ۱۷۲ روز طول کشید و نام وی را بعنوان پانصد و چهل و هفتمین فضانورد جهان و یکصد و بیستمین کیهان نورد روسیه به ثبت رساند.
نیکلاس هیگ متولد ۱۹۷۵ در کانزاس و سرهنگ در نیروی هوایی است. قبل از انتخاب بعنوان یک فضانورد در سال ۲۰۱۳، او عضو گروهی از برنامه افراد نیروی هوایی بود که در واشنگتن بعنوان مشاوران مجلس سنای آمریکا در امور دفاع ملی و سیاست خارجی کار می کنند. هیگ لیسانس مهندسی هوافضا را از آکادمی نیروی هوایی آمریکا و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوا و زمین شناسی از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده است.
کریستینا کخ در جکسونویل، کارولینای شمالی به دنیا آمده است، مدرک کارشناسی ارشد برق و فیزیک و مدرک کارشناسی ارشد برق از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی را دارد. بعنوان مهندس برق با تمرکز بر طراحی ابزارهای فضایی در مرکز فضایی گدارد ناسا در گرینبلت، مریلند و آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در لورل، کار می کرد. وی همینطور بعنوان پژوهشگر در چند برنامه تحقیقاتی در قطب جنوب فعالیت داشته است. کریستینا کخ در سال ۲۰۱۳ توسط ناسا بعنوان فضانورد برگزیده شد.