Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت هواوی در اقدامی تلافی جویانه از کارکنان خود و همینطور شهروندان چینی درخواست کرده که محصولات آمریکایی اپل را خریداری و استفاده نکرده و بجای آن از محصولات چینی هواوی استفاده کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، پس از بالا گرفتن تب و تاب تنش های سیاسی و تجاری میان چین و آمریکا و تلاش مقامات دولتی ایالات متحده برای تخریب چهره هواوی به عنوان غول تکنولوژی چینی که دومین تولیدکننده موبایل و یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در جهان هم به حساب می آید، مبحث دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به افترا تلاش و همکاری در دور زدن تحریم های امریکا ضد کشورهایی نظیر ایران، آتش این مشکلات را شعله ور تر کرد، به گونه ای که حالا به نظر می آید شرکت هواوی در یک اقدام تلافی جویانه تصمیم گرفته است این دفعه با مقابله با شرکت آمریکایی اپل، انتقام خویش را از دولت آمریکا بگیرد.
از آنجایی که بازار کشور چین یکی از معدود بازارهای مصرف در جهان است که با عنایت به جمعیت بسیار بالا و تنوع سلیقه ای در آن، همواره برای شرکت های مختلف تکنولوژی از اهمیت بالایی برخوردار است، حالا هواوی از کارکنان خود و همینطور شهروندان چینی درخواست کرده است همانطور که آمریکا استفاده و خریداری محصولات و گوشیهای هوشمند چینی نظیر هواوی را ممنوع اعلام نموده است، آنها هم نباید محصولات آمریکایی نظیر اپل را خریداری کنند و به عبارتی دیگر از آنها درخواست کرده که چینی ها باید گوشیهای آیفون و سایر محصولات اپل را که همواره باعث سودآوری و درآمدزایی قابل توجهی برای آن می شود، تحریم و بایکوت کنند.
ماجرا از اوایل سال جاری میلادی شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام نمود که گوشیهای هوشمند ساخت شرکت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا ضد ایالات متحده از آنها استفاده نماید.
هرچند دولت چین و شرکت های هواوی و زدتی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده اند، اما به نظر می آید که آمریکایی ها به کوشش برای پیشگیری از فعالیت آنها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می دهند.
به قول بعضی از کارشناسان و تحلیلگران، به نظر می آید که تلاش آمریکا برای قطع همکاری سایر کشورها با شرکت هایی نظیر هواوی به منظور ضربه زدن به اقتصاد چین و افزایش تبعات منفی جنگ تجاری میان این کشور با آمریکا باشد چراکه هواوی با فروش خیلی خوب و عملکرد موفقیت آمیزی که در زمینه عرضه گوشی و گجت های هوشمند و هم چنین عرضه خدمات مخابراتی دارد، توانسته است گردش مالی بسیار خوبی را برای چین به ارمغان بیاورد و در صدر لیست پرفروش ترین برندهای تکنولوژی و گوشیهای هوشمند حتی بالاتر از اپل آمریکا قرار گرفته است.
گرفتن بازار فروش کشورهای مختلف از هواوی بدون شک می تواند در کاهش قابل توجه میزان فروش کلی این شرکت اثرگذار باشد و ضربه مهلکی به اقتصاد چین وارد کند.
در بعضی از گزارش های تایید نشده نقل شده در وب سایت اپل اینسایدر، هواوی همینطور به کارکنان خود اعلام نموده است در صورتیکه به خریداری و استفاده از محصولات اپل ادامه دهند، از دریافت برخی پاداش و مزایای این شرکت محروم خواهند شد.
این در حالیست که حدود ۲۰ شرکت چینی دیگر هم از کارکنان خود اعلام نموده اند به منظور ضربه زدن به اقتصاد آمریکا و مقابله با رفتارهای اخیر این کشور ضد چین، باید خریداری و استفاده از محصولات آمریکایی را تحریم و بایکوت کنند و بجای آن محصولات چینی نظیر هواوی را تهیه و خریداری کنند.