Rate this post

به گزارش عاشق وب یک باگ نرم افزاری تصاویر مخفی شده و خصوصی بالغ بر ۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک را افشا کرده است.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شبکه اجتماعی فیسبوک که در یک سال اخیر با رسوایی های پیاپی خود دست و پنجه نرم می کند، حالا به نظر می آید که باری دیگر یک باگ و مشکل نرم افزاری موجود در پلتفرم آن به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را داده تا تصاویر و تصاویر خصوصی و مخفی شده بیشتر از ۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک را به سرقت ببرند.

تامر بار، یکی از توسعه دهندگان پلت فرم فیسبوک با انتشار اطلاعیه ای روز جمعه اعلام نمود که این باگ نرم افزاری حدودا تمامی تصاویری را که بر روی این پلت فرم توسط کاربران آپلود و بارگذاری شده است، تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته بعضی از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، هکرها با سواستفاده از این باگ نرم افزاری به احتمال زیاد به تمامی تصاویر فیس بوکی کاربران دسترسی داشته اند و این دسترسی حتی شامل آن دسته از تصاویری که زمانی آپلود شده و بعد از آن از روی این پلت فرم حذف گردیده است، هم می گردد.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، فیسبوک روز گذشته ضمن عذرخواهی از تمامی کاربرانش، با انتشار یک اطلاعیه به صورت رسمی خبر افشای تصاویر خصوصی بیشتر از ۶.۸ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی را تایید نمود.

گفته می گردد که این اتفاق در ماه سپتامبر سال جاری میلادی رخ داده است و حالا توسط خود این غول شبکه اجتماعی اعلام و رسانه ای شده است.

به نظر می رسد که سریال رسوایی های فیسبوک تمامی ندارد و انتظار می رود که خشم کاربران و منتقدان از این شبکه اجتماعی بسیار بیشتر از پیش شود. چند ماه پیش بود که فیسبوک در بزرگترین رسوایی خود باعث شد تا اطلاعات خصوصی و حریم شخصی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر از کاربرانش به سرقت برود و بنابراین هم میلیون ها کاربر بویژه در ایالات متحده آمریکا و کانادا به نشانه اعتراض به سهل انگاری فیسبوک در محافظت از حریم خصوصی کاربرانش از عضویت در آن خارج شده و حساب های کاربری فیس بوکی خویش را بستند.