Rate this post

عاشق وب: اپل تحت تاثیر فشارهای سیاسی دولت ترامپ در خصوص انتقال کارخانه ها از چین به داخل خاک کشور ایالات متحده، با اختصاص یک میلیارد دلار می خواهد کارخانه جدیدی در شهر تگزاس آمریکا راه اندازی کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بعد از آغاز جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا چین را به افزایش تعرفه های گمرکی تهدید کرد که به واسطه آن خیلی از شرکت های تکنولوژی و خودروسازی آمریکایی که در چین کارخانه داشتند، اعلام نمودند که متحمل ضرر و زیان های گسترده و هنگفتی خواهند شد.
خیلی از شرکت های بزرگ آمریکایی به منظور کاهش هزینه های نهایی و افزایش سودآوری، کارخانه های خویش را به شهرهای مختلف چین منتقل کرده اند و میلیون ها کالای تولیدی خویش را در این کشور به تولید و فروش می رسانند.
با عنایت به آنکه خیلی از شرکت ها و غول های تکنولوژی آمریکایی در چین کارخانه دارند و یا با خیلی از شرکت های چینی برای تولید و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد همکاری دارند، ازاین رو افزایش تعرفه وارداتی که سران این دو کشور برای همدیگر وضع کرده اند، می تواند تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریکا و چین به همراه داشته باشد.
اما حالا به نظر می آید که تلاش شرکت های تکنولوژی همچون اپل برای کاهش هزینه های نهایی و تمام شده برای تولید محصولاتشان در خارج از خاک آمریکا به نتیجه نرسیده است و مجبور شده اند تحت فشارهای سیاسی دولت ترامپ، به ساخت و راه اندازی کارخانه در داخل خاک این کشور و انتقال آن از چین به آمریکا اقدام نمایند.
طبق گزارش رویترز، اپل اعلام نموده است که بدین منظور یک میلیارد دلار جهت راه اندازی کارخانه واقع در شهر تگزاس، ایالت آستین شمالی را سرمایه گزاری نموده و مختص کرده است. این شرکت آمریکایی همینطور از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای راه اندازی دیتاسنتر و مراکز داده در شهرهای سیاتل، سن دیگو، کالیفرنیا و همینطور توسعه فعالیت های عملیاتی خود در شهرهایی نظیر نیویورک، پیتزبورگ و کلورادو ظرف سه سال آینده اطلاع داده است.
به قول کارشناسان و تحللیگران، پروژه راه اندازی و راه اندازی کارخانه اپل در تگزاس بالغ بر ۲۰ هزار شغل در ایالات متحده آمریکا تولید خواهد نمود.
ترامپ پیشتر به بهانه پشتیبانی از تولید داخلی و افزایش نرخ اشتغالزایی در ایالات متحده، شرکت های تکنولوژی و خودروسازی آمریکایی را که در خارج از این کشور کارخانه راه اندازی کرده و به تولید محصولات خود در کشورهای دیگر می پردازند، به شدت انتقاد کرده و آنها را تهدید کرده بود.