Rate this post

به گزارش عاشق وب رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار داشت: تهدیدات فرا روی ما به گونه ای است که دشمنان تلاش می کنند افکار عمومی جامعه را به سمتی سوق دهند تا به دولت ها فشار آید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پنجمین نمایشگاه صنعت بومی پدافند سایبری که در محل نمایشگاه بین المللی تهران شروع به کار کرد با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که دو روند کلی توسعه و پیشرفت فناوری در حوزه های مختلف و تهدیدهای در رابطه با این فناوریها را در کشور و جهان شاهدیم، اظهار داشت: البته اینکه هر کشوری نسبت به این روندها چه موضع گیری هایی انجام می دهند به نوع حکومت و استراتژیهای آنها بازمی گردد.
وی افزود: ورود فناوری اطلاعات هوش مصنوعی چند خصوصیت را به سیستم می دهد که بعضی از آنها عبارتند از انتقال حالت از سلولی به سیستمی و وجود فرآیند جهانی در آنها، قابلیت کاهش کنترل و نفوذ حکومت ها، اشراف اطلاعاتی، کنترل گریزی و شبکه ای شدن.
جلالی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و تلگرام می توانند معادلات اجتماعی را بر هم بزنند، اضافه کرد: برای تولید امنیت در فضای سایبر نیاز به تعریف دقیقی از سایبر داریم چونکه معماری در دنیا در حال شکل گیری است که همه امورات سبک زندگی مردم توسط شبکه های اجتماعی عرضه و دریافت می شود؛ پس اگر تمام امورات جامعه را با استفاده از شبکه های اجتماعی دنبال نماییم به صورت حتم حاکمیت ملی از بین می رود و حتی در آن هضم می شویم.
وی با تاکید بر اهمیت و لزوم داشتن اینترنت ملی، اظهار داشت: وقتی می بینیم اروپایی ها دنبال استفاده از اینترنت اروپایی هستند نشان از اهمیت مبحث دارد چونکه معتقدند تمام امور خویش را در اختیار اینترنت امریکا قرار داده اند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه در حوزه فنی، سیاسی، اجتماعی و زیر ساخت ها با تهدیدات و چالش هایی مواجه هستیم، اضافه کرد: امروز هر جنگ نظامی که روی می دهد حداقل نصف این جنگ سایبری است به همین خاطر حالا در دنیا واحدهای خاص نظامی سایبری در حال شکل گیری است.
جلالی اظهار داشت: تهدیدات فرا روی ما به گونه ای است که دشمنان تلاش می کنند افکار عمومی جامعه را به سمتی سوق دهند تا به دولت ها فشار آید به عبارت دیگر تهدیدات پیش روی افکار عمومی پایش هستند.
وی درانتها اظهار نمود: اگر می خواهیم از فناوری های موجود استفاده نماییم، نیاز به معماری مبتنی بر فناوری که بومی، ایرانی و امن باشد، داریم به گونه ای که هیچ ادعایی ای از کشور خارج نشود. برای این کار هم نیاز به وزارت صنعت فناوری اطلاعات داریم و اینکه هر بخش آن در نقاط مختلف باشد، کاری از پیش نمی برد.