Rate this post

به گزارش عاشق وب یک شرکت اینترنتی چینی می خواهد ۲۷۲ ماهواره و مرکز عملیاتی پردازش داده طی ۸ سال آینده در اختیار داشته باشد تا شبکه اینترنت را به صورت مجانی در هر نقطه از کره زمین در دسترس قرار دهد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، دسترسی به اینترنت امروزه آسان شده است، اما آنلاین شدن در خیلی از مناطق هنوز به سادگی لمس گزینه اتصال اینترنت نیست.

شرکت چینی ” لینک شور”(LinkSure) اعلام نموده است که یک مجموعه ماهواره را تا سال ۲۰۲۶ به مدار زمین پرتاب خواهد نمود. این شرکت می خواهد که دسترسی مجانی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد.

استقرار این سیستم که “ازدحام صور فلکی لینک شور” نام دارد، با پرتاب ماهواره “لینک شور-۱”(LinkSure-1) در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. سپس تا سال ۲۰۲۰، ۱۰ ماهواره دیگر پرتاب خواهد شد. تا اینکه نهایتا تا ۸ سال آینده مجموعا ۲۷۲ ماهواره و مراکز پردازش داده به کار گرفته شوند.

همانند سایر سیستم های پیشنهادی از این نوع، همچون یک مورد آزمایش شده توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس(SpaceX)، ایده این است که ارتباط اینترنت به شکل ماهواره به ماهواره تقویت شود و در نهایت برای مناطقی که زیرساخت زمینی لازم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت را ندارند، اینترنت سریع فراهم آورد.

با این سیستم، هر زمانی که دستگاه شما تحت پوشش هر یک از این ماهواره ها باشد، می توانید آنلاین شوید.

“لینک شور” نام خویش را بعنوان توسعه دهنده برنامه “Wi-Fi Master Key” مطرح کرده است که در آسیا برای دسترسی آنلاین به صورت امن و در عین حال حفاظت از حریم خصوصی کاربر محبوبیت زیادی دارد.

این تیم متعهد به راه اندازی سیستم ماهواره ای جدید خود با همکاری اعضای آکادمی فضایی چین(CASC) است.

براساس آخرین برآوردها، حدودا بیشتر از نیمی از جمعیت جهان(حدود ۴ میلیارد نفر) به اینترنت دسترسی دارند.

آنلاین شدن به صورت مجانی می تواند تفاوت زیادی را در خیلی از مناطق دور افتاده و در حال توسعه از کره زمین رقم بزند، اما هزینه های این سیستم هم باید در نظر گرفته شود. “لینک شور” می گوید مشارکت ها و برنامه های کاربردی تامین مالی این پروژه را بر عهده خواهند داشت. ازاین رو کاربران این شرکت امکان دارد ملزم به استفاده از برنامه های اختصاصی این شرکت و دیدن بعضی از تبلیغات در زمان استفاده از آنها باشند.

همه این اطلاعات باید مورد تایید قرار بگیرد، اما “لینک شور” گفته است که هزینه کلی این پروژه حدود ۳ میلیارد یوان (۴۳۲ میلیون دلار آمریکا) است.

همانطور که قبلا ذکر شد، “لینک شور” نخستین شرکتی نیست که ایده عرضه دسترسی مجانی به اینترنت را توسط ماهواره ها در سر دارد. گوگل چنین پروژه ای را به نام “لون”(Loon) دنبال می کند که می خواهد با استفاده از بالن های هوای داغ ویژه، دسترسی به اینترنت را در مناطق دور افتاده زمین ممکن کند.

فیسبوک هم امکان ارسال ماهواره ها برای فراهم کردن اتصال اینترنت در بخش های بیشتری از جهان را دنبال می کند. همینطور ایده استفاده از پهپادهای خودران را برای همین منظور در سر دارد.

به نظر می رسد که اگر شما در یک قسمت از جهان بدون اتصال به اینترنت قابل اعتماد هستید، امکان دارد بزودی حتی قدرت انتخاب داشته باشید.