Rate this post

عاشق وب گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاههای آمریکا
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، به تازگی فناوری تشخیص چهره، به معیار متداولی برای سنجش ایمنی در فرودگاه های آمریکا تبدیل گشته است.
“اداره امنیت حمل و نقل آمریکا”(TSA)، برنامه خویش را درباره نحوه به کارگیری سیستم های زیست سنجشی داده در فرودگاه های سراسر این کشور منتشر نموده است. در این برنامه، فرودگاه از اسکن های اثر انگشت و تصویر چهره استفاده می کند؛ در نتیجه شاید مسافران در آینده به گذرنامه های خود نیازی نداشته باشند.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا می خواهد در به کار بردن سیستم زیست سنجی ایمنی برای مسافران بین المللی، با “اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا” (CBP) همکاری کند.
“دیوید پکسک”(David Pekoske)، مدیر سازمان در اطلاعیه ای اظهار داشت: با وجود تهدیدات هواپیمایی که روزانه صورت می گیرند، ابداع نسل بعدی فناوری ایمنی، کار مهمی به حساب می آید. با گسترش استفاده از زیست سنجی، اداره امنیت حمل و نقل آمریکا می تواند جایگاه خویش را بعنوان یک رهبر جهانی در ایمنی هواپیمایی و استانداردهای ایمنی حمل و نقل جهانی تضمین کند.
هدف از ابداع این سیستم، خودکار شدن خیلی از بخش های سفر همچون بررسی چمدان ها، تایید هویت و بردینگ پرواز است. این سازمان امیدوار است در آینده بتواند از سیستم تشخیص چهره در پروازهای داخلی استفاده نماید.
عملکرد این فناوری، مبتنی بر انطباق تصاویر چهره با مجموعه داده های دولتی است. این تصاویر معمولا از گذرنامه ها و ویزای مسافران به دست آمده اند. در بیانیه این سازمان آمده است: ما امیدواریم با پیشرفت فناوری و شناسایی با کمک تصویر چهره و اثر انگشت، بتوانیم نیاز به شناسایی فیزیکی را کاهش دهیم.
اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، به کار بردن فناوری تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان غیرآمریکایی را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و از آن زمان، کار با این سیستم ها را ادامه داده است.
در ماه جاری، “خطوط هوایی دلتا” هم آزمایش سیستم تشخیص چهره را در فرودگاه بین المللی “هارتسفیلد-جکسون آتلانتا” آغاز کرد تا به فرآیند پرواز مسافران خود سرعت بخشد.

با وجود همه توضیحات عرضه شده در مورد این فناوری، هنوز خیلی از مدافعان حقوق شهروندی، در مورد استفاده های غیراخلاقی از آن اخطار داده اند.