Rate this post

عاشق وب: خیل عظیمی از کاربران فیسبوک پس از حمله سایبری و هک ۳۰ میلیون نفری و سرقت اطلاعاتشان، از این شبکه اجتماعی درخواست کرده اند که به آن ها کمک نماید و فیسبوک هم در این باره بیانیه جدیدی صادر کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از وب سایت هکرنیوز، با عنایت به آنکه حدودا یک هفته پیش اخبار جدیدی منتشر گردید که بار دیگر نشان دهنده حمله سایبری هکرها به حساب های کاربری بیشتر از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیسبوک بود، خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی از این که مبادا خود هم یکی از قربانیان این حمله سایبری و هک گسترده در فیسبوک بوده اند، ابراز نگرانی کردند.

تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه اجتماعی فیسبوک درگیر بزرگ ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد، چراکه اخبار بسیاری در خصوص همکاری فیسبوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس بوکی منتشر گردید. گزارش های منتشره نشان می داد که اطلاعات بیشتر از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.

به نظر می رسد که کابوس ترسناک و سریال ادامه دار رسوایی های فیسبوک تمامی ندارد و باری دیگر در هفته های پیش گزارش هایی منتشر گردید که این شرکت را وادار کرد به مبحث جدید دسترسی هکرها به اطلاعات بیشتر از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس بوکی اقرار و اعتراف کند.

بعد از آن، گزارش های دیگری هم رسید که نشان می داد این حمله سایبری بسیار گسترده تر از آنچه که فیسبوک اعلام نموده، بوده است و هکرها به اطلاعات بیشتر از ۵۰ میلیون حساب کاربری دسترسی پیدا کرده اند.

فیس بوک در این اطلاعیه ای که پس از آن صادر کرد، عنوان نمود که اطلاعات شخصی قربانیان این حمله سایبری همچون محل سکونت، وضعیت تاهل، تاریخچه افراد جست وجوشده، آدرس پست الکترونیکی (ای میل) و هم چنین اطلاعات تماس و شماره تلفن آن ها در دسترس هکرها قرار گرفته بود و آن ها احیانا از این اطلاعات موردنیاز خود سوءاستفاده کرده اند.

حالا در تازه ترین بیانیه خود، فیسبوک اعلام نموده است که اطلاعات به سرقت رفته کاربران فیسبوک توسط هکرها به سه دسته تقسیم می گردد که به شرح زیر است: ۱۵ میلیون نفر از کاربران فیسبوک تنها اطلاعاتی نظیر شماره تماس، آدرس پست الکترونیکی (ای میل)، شماره تلفن همراه خویش را از دست داده اند و هکرها تنها به این نوع داده های آن ها دسترسی پیدا کرده اند.

در ۱۴ میلیون نفر از کاربران دیگر هم دسترسی بیش تری به هکرها داده شده است، به گونه ای که علاوه بر اطلاعات فوق، داده های خصوصی تری هم چون جنسیت، وضعیت تاهل، زبان، مذهب، محل سکونت، شغل و تحصیلات توسط هکرها به سرقت رفته است و در یک میلیون نفر از کاربران هم هیچ گونه اطلاعاتی توسط هکرها به دست نیامده است.

فیس بوک در ادامه این بیانیه همینطور تاکید کرده است که کاربران سایر اپلیکیشن ها و برنامه های تحت مالکیت فیسبوک نظیر اینستاگرام، واتس اپ، فیسبوک مسنجر تحت تاثیر این حمله سایبری گسترده قرار نگرفته اند و خاطرنشان کرده است که این کاربران باید خیالشان بابت امنیت اطلاعات شان آسوده باشد.

در آخر هم در پاسخ به آن دسته از کاربرانی که بارها در فضای مجازی پرسیده بودند که از کجا متوجه شوند آن ها هم جزو قربانیان این حمله سایبری و هک گسترده بوده اند یا خیر، عنوان کرده است کاربران بدین منظور به قسمت help center فیسبوک رجوع کنند و در این باره از آن ها سوال پرسیده و کمک بخواهند.