Rate this post

عاشق وب: یک شرکت آمریکایی موفق شده است با استفاده از بطری ها و ضایعات پلاستیکی، نوعی کوله پشتی ابداع کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، یک شرکت آمریکایی عام المنفعه موسوم به “تنتری”(Tentree) می خواهد با ابداع یک کوله پشتی جدید، به حفظ محیط زیست کمک نماید.
این شرکت، تولید کوله پشتی چندکاره خود موسوم به “موبیوس”(Mobius) را شروع کرده است. شرکت تنتری برای کمک به محیط زیست، علاوه بر استفاده از مواد قابل بازیافت، به ازای فروش هر کوله پشتی، ۱۰ درخت می کارد. تابحال این شرکت، بیش از ۲۰ میلیون درخت کاشته است و می خواهد تا سال ۲۰۳۰، این تعداد را به یک میلیارد برساند.
پارچه به کار رفته در کوله پشتی ها، از ۳۱ نوع بطری پلاستیکی تولید شده و نوارها، گیره ها و سگک ها هم از ضایعات پلاستیکی تولید شده اند. شاید مهمترین بخش این ابداع، استفاده از یک لایه فوم به خصوص باشد که از بیومس جلبک دریاچه ها و تالاب ها به دست می آید.

“جویی پرینگل”(Joey Pringle)، طراح این کوله پشتی اظهار داشت: بطری های پلاستیکی، جمع آوری و طبقه بندی، شسته و تکه تکه می شوند. سپس، آنها را پاکسازی، مخلوط و ذوب می کنند و نهایتا، به شکل ورقه درمی آورند.
به قول پرینگل، هدف این گروه پژوهشی، ساخت یک کوله پشتی با کیفیت و بادوام با استفاده از منابعی است که هم اکنون موجود و به راحتی، قابل بازیافت هستند.
به نظر می آید این محصول، با استقبال زیادی مواجه شده است چونکه در یک ساعت بعد از عرضه، توانست بیش از مبلغ مورد نظر شرکت، یعنی ۲۷ هزار دلار فروش داشته باشد.