Rate this post

عاشق وب: شرکت مایکروسافت برای بالغ بر ۶۰ نوع صدمه پذیری در محصولات توسعه داده شده خود یک نسخه جدید به روزرسانی امنیتی منتشر نمود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت هکرنیوز، این روزها که بازار صدمه پذیری و ضعف های کامپیوتری به شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می کند، شرکت های توسعه دهنده و غول های تکنولوژی بسیاری هم به دنبال مرتفع ساختن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در این راستا نسخه های به روزرسانی جدیدی را منتشر می کنند.

حالا شرکت مایکروسافت هم اعلام نموده است با انتشار یک نسخه جدید به روزرسانی امنیتی برای خیلی از سرویس ها و نرم افزارهای توسعه داده شده خود نظیر مرورگر مایکروسافت اج، اینترنت اکسپلورر، نرم افزارهای آفیس، ویژوال استودیو، ChakraCore، NET Framework، Exchange Server و Microsoft SQL Server می خواهد تمامی صدمه پذیری ها و ضعف های امنیتی موجود را برطرف کند.

بسیاری از محققان فعال در حوزه امنیت سایبری پیش تر گزارش کرده بودند که در سرویس ها و نرم افزارهای توسعه داده شده توسط مایکروسافت، بیش از ۶۰ نوع مختلف از ضعف های امنیتی کشف و اعلام نموده اند که از این تعداد، بالغ بر ۱۹ مورد از آن ها بسیار خطرناک می باشد و صدمه پذیری بالایی برای کاربران تولید خواهد نمود.

وجود صدمه پذیری و ضعف های امنیتی در نرم افزارهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می دهد که با نفوذ به خلاء و حفره های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد مورد نظر دسترسی پیدا کنند که این درنهایت، حریم خصوصی کاربران کامپیوتر و اینترنت را نقض می کند.

کاربران سرویس های نام برده شده قادر خواهند بود با رجوع به فروشگاه های آنلاین و اینترنتی مربوطه، این نسخه جدید به روزرسانی امنیتی اوت ۲۰۱۸ مایکروسافت برای محصولاتش را دریافت و دانلود کنند و بدین ترتیب از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کامپیوتر خود جلوگیری به عمل بیاورند.