Rate this post

عاشق وب: سازمان فضایی روسیه ˮروسکاسموسˮ(Roscosmos) درباره پرتاب بعدی ناو کیهانی سایوز اطلاعات جدیدی را منتشر نمود که نشان داده است این سفر با ماموریت های سال های اخیر متفاوت می باشد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، در اطلاعیه “روسکاسموس” آمده است که سایوز ام.اس- ۱۰ تنها دو نفر سرنشین خواهد داشت. اعضای گروه اعزامی شماره ۵۷ ایستگاه فضایی بین المللی که با این سفینه به مجتمع مداری منتقل خواهند شد شامل یک کیهان نورد با سابقه و یک فضانورد تازه کار خواهند بود.
خدمه این سفینه شامل “آلکسی آووچینین”(Aleksey Ovchinin) کیهان نورد روسکاسموس بعنوان فرمانده سفینه و “تایلر هگ”(Tyler Hague) فضانورد ناسا با سمت مهندس پرواز خواهند بود.

تایلر هگ
این دو نفر را اولگ کانوننکو (Oleg Kononenko)، کیهان نورد روسکاسموس و دیوید سن ژاک (David Saint-Jacques)، فضانورد ناسا پشتیبانی خواهند کرد تا اگر برای هر یک اتفاق غیرمنتظره ای افتاد جایگزین شوند.
ناوهای سایوز ام.اس گنجایش سه سرنشین را دارند اما سایوز ام.اس- ۱۰ تنها دو نفر را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد چونکه در بازگشت باید نخستین فضانورد اماراتی را هم به زمین بیاورد.
این ماموریت، یکصد و سی و نهمین پرواز ماموریت سرنشین دار ناو کیهانی سایوز از سال ۱۹۶۷خواهد بود.

آووچینین فرمانده سفینه در ۲۸ سپتامبر ۱۹۷۱ در ریبینسک(Rybinsk) استان یاروسلاول(Yaroslavl) روسیه به دنیا آمد. او که در انتها تحصیلات متوسطه به دانشگاه نیروی هوایی روسیه روی آورد در سال ۲۰۰۶ بعنوان فضانورد انتخاب گردید. نخستین پرواز فضایی آووچینین بر عرشه ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ- ۲ ام (Soyuz TM-20M) در ۱۸ مارس ۲۰۱۶ شروع شد و پس از ۱۷۲ روز به پایان رسید و نامش را بعنوان پانصد و چهل و هفتمین فضانورد جهان و یکصد و بیستمین کیهان نورد روسیه به ثبت رساند.

آلکسی آووچینین
سفر با سایوز ام.اس- ۱۰ دومین ماموریت مداری آووچینین بشمار می رود و انتظار می رود طول مدت اقامت فضایی او را به حدود یک سال برساند.
تایلر هگ سرهنگ دوم نیروی هوایی آمریکا در ۲۴ سپتامبر ۱۹۷۵ در شهر بلویل(Belleville) از ایالت کانزاس(Kansas) آمریکا به دنیا آمد. وی در ۲۰۱۳ به جرگه فضانوردان ناسا پیوست.
روسکاسموس تاریخ پرتاب سایوز ام.اس- ۱۰ را ۱۰ نوامبر سال جاری مسیحی اعلام نموده است. آووچینین و هگ مقرر است تا ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ در مدار زمین فعالیت داشته باشند و در انتها ماموریت همراه با شهروند امارات که هنوز نامش معلوم نیست به زمین بر گردند.
۹ شهروند امارات از اوایل این ماه در روسیه بسر می برند و مقرر است از بین آنها دو نفر برای دیدن یک دوره آموزشی فشرده انتخاب شوند تا یکی از آنها سفری ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی داشته باشد. نخستین فضانورد اماراتی به همراه اولگ اسکریپوچکا (Oleg Skripochka) فضانورد روسکاسموس و کریستینا هاموک- کوچ (Christina Hammock-Koch) با سفینه سایوز ام.اس-۱۲ (Soyuz MS-12) از ۵ آوریل ۲۰۱۹ سفری ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد داشت و ۱۵ آوریل با ناو سایوز ام.اس-۱۰ (Soyuz MS-10) به زمین برخواهد گشت.