Rate this post

عاشق وب: نایب رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر لزوم حضور استارت اپ ها در صنایع مختلف همچون کشاورزی اظهار داشت: استارت آپ ها می توانند ظرفیت های خویش را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه ای خود وارد اکوسیستم استارت آپی کنند و درصد مناسبی از بودجه بنگاه ها باید به سرمایه گذاری های خطرپذیر اختصاص پیدا کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، پدرام سلطانی امروز در نشست خبری با حضور استارت آپ های داخلی و خارجی حوزه کشاورزی با اشاره به فعالیت برخی شرکت ها در اکوسیستم استارت آپی و مدیریت نوآوری اظهار نمود: در این برنامه از کسب و کارهای بزرگ کشور و مراکز تحقیقاتی هم علاوه بر استارت آپ ها دعوت کردیم و این رویداد نخستین رویداد بین المللی استارت آپی در حوزه کشاورزی به حساب می آید. با عنایت به شرایط کنونی حوزه کشاورزی و بحران آب و محیط زیست، توجه به رویکردهای خلاقانه و استفاده از ظرفیت های استارت آپی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای سرعت بخشیدن به بهبود شرایط نامساعد و پیدا کردن چاره است.

وی افزود: کشاورزی از حوزه هایی است که جریان نوآوری و کسب و کارها به نسبت سایر حوزه ها کمتر در آن مورد توجه قرار گرفته است. ازاین رو ضروری می باشد از خلاقیت ها و تفویض آن ها با ظرفیت های سرمایه گذاری استفاده گردد. گروه پرسال نخستین دوره کسب و کاری خویش را با تمرکز بر فعالیت های استارت آپی آغاز کره است. ۱۰۰ استارت آپ کشاورزی از ۲۰ کشور اعلام آمادگی کردند و با فرآیند بررسی آن ها، در نهایت ۸ استارت آپ از ۷ کشور برای بررسی همکاری دعوت شدند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اضافه کرد: روند سرمایه گذاری خطرپذیر به این محدوده است که شرایطی را فراهم آورد که صندوق های سرمایه گذار خارجی در ایران سرمایه گذاری کنند و به این حوزه وارد شوند اما ما تلاش داریم بعنوان شرکت ایرانی وارد تعامل با استارت آپ های سایر کشورها شویم و اقدامات راهبردی با این کشورها داشته باشیم. برای کسب و کارها و بنگاه ها نگاه به بیرون ضروری می باشد و ما نیاز داریم تعامل را با اقتصاد جهانی افزایش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت استارت آپ ها در حوزه صنعت، کشاورزی و معدن بیان کرد: استارت آپ ها می توانند ظرفیت های خویش را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه ای خود وارد اکوسیستم استارت آپی کنند. درصد مناسبی از بودجه بنگاه ها باید به سرمایه گذاری های خطرپذیر اختصاص پیدا کند و علاوه بر تحقیق و توسعه منجر به خلاقیت و نوآوری شود. امیدواریم این حرکت شروع یک روند جدید از جانب بنگاه های اقتصادی به اکوسیستم استارت آپی و فرآیند جهانی این اکوسیستم باشد.

در این نشست همینطور پروا سلطانی- مدیرعامل شرکت فعال در زمینه محصولات شیمیایی، معدنی و کشاورزی و سلولزی – اظهار نمود: ظرفیت ما در ذخایر فرآوری محصولات خام و فرآوری آنها برای رسیدن به بهره وری بیشتر است. ما در زمینه کشاورزی با ایده هایی نو در زمینه زنجیره ارزش غذایی فعالیت کردیم و برای رسیدن به ارزش افزوده تلاش می نماییم.

وی با اشاره به تغییر مدل صادراتی از سنتی به روشی با بهره وری بیشتر اظهار نمود: ما به کشورهای چین، روسیه، هنگ کنگ و عراق صادرات داشتیم و رتبه ۳۴ در گردش حسابی سالانه را کسب کردیم. جمعیت جهان در حال رشد سریع است و با عنایت به این رشد باید محصولات کشاورزی را تا سال ۲۰۵۰، ۱۷ درصد افزایش دهیم. در ایران زنجیره اطلاعاتی زیاد و بیش از ۶۰ نوع میوه و محصول در طول سال داریم اما با سرعت بالای فرسایش خاک و کمبود آب مواجهیم. ازاین رو باید به دنبال فرصت های نوآوری در تولید محصول و روش های رقابت و کمبود آب و رسیدن به ارزش افزوده هستیم.