Rate this post

به گزارش عاشق وب امروز کشور چین موفق به پرتاب ماهواره گائوفن-۱۱ شد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، امروز چینی ها موفق به پرتاب ماهواره سنسور کنترل از طریق دور اپتیکال موسوم به گائوفن-۱۱ شدند. گائوفن-۱۱ یک ماهواره رصد زمین است که از وضوح بالایی هم برخوردار می باشد.
ماهواره گائوفن-۱۱ امروز ساعت ۱۱: ۰۰ بامداد به وقت چین(۷: ۳۰ بامداد به وقت تهران) توسط "موشک لانگ مارچ ۴ بی"(Long March 4B rocket) از مرکز پرتاب ماهواره تائی یوان که در شمال استان شانشی قرار دارد، پرتاب شد. این پرتاب دویست و هشتاد و دومین ماموریت موشک حامل لانگ مارچ بود.

این ماهواره را می توان برای بررسی زمین، برنامه ریزی شهری، طراحی شبکه های جاده ای، کشاورزی و مدیریت بحران استفاده نمود. داده های آن هم برای طرح "راه ابریشم جدید" یا طرح "یک کمربند و یک جاده" استفاده خواهد شد.

طرح راه ابریشم جدید، یک طرح سرمایه گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۶۰ کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری "کمربند اقتصادی راه ابریشم" و "راه ابریشم دریایی" است که توسط چین در سال ۲۰۱۳ عرضه شده است.

پروژه عظیم گائوفن در سال ۲۰۱۰ شروع شده و تا به امروز داده های ماهواه هایش اطلاعات بی شماری از سیارات را در اختیار کشور چین قرار داده است.