Rate this post

عاشق وب: پهپاد تجسسی ارتش انگلیس که با نیروی خورشید کار می کند، بزودی مورد آزمایش قرار می گیرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از تک رادار، پهپاد خورشیدی ارتش انگلیس، در فرودگاه “فارنبرو”(Farnborough) این کشور به پرواز در خواهد آمد.
ارتش انگلیس، پیشتر اعلام نموده بود که می خواهد برای اهداف سری خود یک پهپاد خورشیدی بسازد که بتواند یک سال بدون نیاز به سوخت یا عملیات نگهداری در آسمان پرواز کند.
این پهپاد موسوم به “PHASA-35” که ساخت شرکت “BAE Systems” است، ۳۵ متر طول دارد و می تواند ۱۵ کیلوگرم بار مفید را حمل کند. شرکت “BAE Systems” این پروژه را با همکاری شرکت “پریسماتیک”(Prismatic) که متخصص ساخت سیستم های پهپاد است، انجام می دهد.

“جاناتان دیکسون”(Jonathan Dixon)، مدیر بخش مهندسی شرکت “پریسماتیک” اظهار داشت: ما می خواهیم این پهپاد را تا حد امکان آزمایش نماییم که شاید ماهها و یا حتی سال ها زمان ببرد.
از آنجا که PHASA-35 برای اهداف تجسسی ارتش انگلیس تولید شده، بعنوان یک “پهپاد تجسسی” شناخته می گردد و سرنشینی ندارد. این پهپاد بدون سرنشین، نیروی مورد استفاده خویش را با نیروی خورشید تامین و باتری هایش را برای عملیات شبانه شارژ می کند؛ در نتیجه نسبت به ماهواره های کنونی، هزینه کمتری دارد.
PHASA-35، قابلیت برقراری ارتباط با مناطق دورافتاده را دارد و می توان آن را برای عملیات نظامی، امنیتی، نظارتی و حتی تصویربرداری از محیط زیست به کار گرفت. این پهپاد، به علت داشتن باتری های خورشیدی و وزن کم می تواند به صورت مداوم در ارتفاع بالا پرواز کند.
آزمایش های اصلی این پهپاد، سال آینده صورت می گیرند و امکان دارد در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ برای فروش ارائه شود.