Rate this post

عاشق وب: اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که کامپیوتر تان قربانی حملات باج افزاری تاناتوس (Thanatos) از جانب مجرمان سایبری شده است، دیگر نگران پرداخت مبلغ هنگفتی به هکرها نباشید.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت هکرنیوز، همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و صدمه های جبران ناپذیری می شوند که همچون مهم ترین آن ها می توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه خیلی از کشورها اشاره نمود.

متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری که در شرکت امنیتی سیسکو تالوس (Cisco Talos) مشغول به کارند، با کشف یک صدمه پذیری و روزنه امنیتی در رمزنگاری بدافزار تاناتوس (Thanatos) اخیرا دریافته و اعلام نمودند که دیگر نیازی نیست قربانیان برای احیای اطلاعات شخصی و ذخیره شده خود برروی کامپیوتر، مبالغ هنگفتی را به مجرمان سایبری بپردازند.

این پژوهشگران عنوان کرده اند که صدمه پذیری موجود در این بدافزار که به رمزنگاری و قفل کردن اطلاعات ذخیره شده کاربران بر روی کامپیوتر شان اقدام می کند، به سادگی بدون نیاز به پرداخت پول قابلیت باز شدن یا دیکریپت ( decrypt) شدن را دارد؛ این خبر به صورت قطع برای خیلی از کاربرانی که کامپیوتر هایشان مورد حمله سایبری این بدافزار قرار گرفته بود، خبر بسیار خوشایندی به حساب می آید.

باج افزار، بدافزاری است که به مجرمان اینترنتی این امکان را می دهد تا بتوانند با استفاده از کنترل از طریق دور، کامپیوتر شخص قربانی را قفل کنند، به گونه ای که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده نماید و به اطلاعاتش دسترسی داشته باشد، سپس یک پنجره بر روی کامپیوتر شخص نمایان می گردد و به او اخطار می دهد تا زمانی که هزینه ای پرداخته نشود، نمی تواند قفل فایل های کامپیوتر اش را باز کرده و از آن استفاده نماید. به همین خاطر هر ساله تعداد زیادی از کاربران مجبور می شوند به منظور احیای اطلاعات کامپیوتر خود، مبالغ هنگفتی را به هکرها و مجرمان سایبری بپردازند.

حالا بر مبنای پیش بینی تحلیلگران و متخصصان امنیت سایبری، بدافزارها و باج افزارها آنقدر تکامل یافته اند که احیانا در سال آینده دیگر تنها به قفل و رمزنگاری کردن فایل های موجود در کامپیوتر ها اکتفا و بسنده نمی کنند و به صورت کلی دسترسی کاربران به فایل های موجود در کامپیوتر ها را قطع می کنند، به گونه ای کاربر تا زمانی که پول مورد نیاز مجرمان سایبری را نپردازد، به هیچ وجه حتی نمی تواند کامپیوتر خویش را روشن کرده و وارد آن شود.