Rate this post

عاشق وب: کشور اندونزی امسال یک شعبه از دانشگاه های خارجی را در این کشور تاسیس خواهد نمود. این اقدام به علت مقررات نهایی دولت اندونزی بعنوان بخشی از تلاش های این کشور برای بهبود عملکرد تحصیلی است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از یونیورسیتی ورد نیوز، دولت اندوزی می خواهد امسال شعبه ای از دانشگاه های برتر خارجی را در این کشور تاسیس کند. تاسیس دانشگاه های خارجی حاصل همکاری با دانشگاه های خصوصی در اندونزی خواهد بود.
“پاتدونو سوویگنجو” مدیرکل بخش توسعه انسانی وزارت علوم وتحقیقات اندونزی اظهار داشت: افتتاح این شعبه ها به این معنا نیست که دولت برای دانشگاه های خارجی جای خالی دارد.
وی افزود، دانشگاه های خارجی در ابتدا برپایه رتبه بندی جهانی دانشگاه ها مانند “QS”، مورد توجه دولت قرار خواهند گرفت.
سوویگنجو تاکید کرد، تنها دانشگاه هایی که رتبه آن ها بالای ۲۰۰ است، می توانند در فهرست دولت برای افتتاح شعبه در اندونزی قرار گیرند.
وی افزود، دولت تصمیم خواهد گرفت که این دانشگاه ها در کدام قسمت اجرایی خواهند شد و چه موضوعاتی برپایه همکاری با کشورهای خارجی عرضه خواهد شد. این در شرایطی است که اولویت با موضوعاتی است که در اندونزی در دسترس نیستند و یا هنوز توسعه نیافته اند.
وی ادامه داد، “علوم”، “فناوری”، “مهندسی” و”ریاضیات” در اولویت این موضوعات هستند.
دولت این کشور امیدوار است که امسال حداقل یک شعبه از دانشگاه های استرالیا را در اندونزی افتتاح کند.
به تازگی دانشگاه های “ملبورن” و “موسسه فناوری سلطنتی ملبورن”، از فیلتر دولت اندونزی برای افتتاح شعبه گذشته و به تایید دولت رسیده اند.
هدف دولت این کشور این است که پنج دانشگاه برتر اندونزی که شامل دانشگاه های “اندونزی”، “موسسه فناوری باندونگ”، “گادجا مید”، “ایرلانگا” و دانشگاه کشاورزی “بوگور” می شوند، تا سال ۲۰۱۹ به دانشگاه های جهانی تبدیل شوند و در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.
برپایه رتبه بندی دانشگاه های جهان “QS”، دانشگاه اندونزی رتبه ۲۷۷ دنیا است.
” موسسه فناوری باندونگ” رتبه ۳۳۱، دانشگاه “گادجامید” ۴۰۱ تا ۴۱۰، “ایرلانگا” ۷۰۱ تا ۷۵۰ و دانشگاه کشاورزی “بوگور” رتبه ۷۵۱ تا ۸۰۰ را در بین دانشگاه های دنیا دارا هستند.