Rate this post

عاشق وب: فناوری اپلیکیشن گوگل لنز با دوربین گوشیهای هوشمند بعضی از برندهای تکنولوژی ادغام خواهد شد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، چندی قبل شرکت گوگل اعلام نمود فناوری گوگل لنز که تابحال تنها برای موبایل های ساخت این شرکت یعنی گوشیهای پیکسل گوگل در دسترس بود، از این پس برای تمامی گوشیهای هوشمند اندرویدی قابل اجرا و استفاده خواهد بود.

این فناوری به کاربران این امکان را می دهد تا با گرفتن دوربین گوشی مقابل اشیاء مختلف، مکان های پیرامون، فروشگاه ها و اماکن تاریخی و تفریحی و عکس گرفتن از آن ها، اطلاعات دقیق و جزئیات کلی آن همچون آدرس، شماره تلفن و نوع خدمات عرضه شده از جانب آن ها را بدست آورند.

گوگل لنز برای خیلی از گردشگران و گردشگر های خارجی کاربرد بالایی دارد چراکه آن ها بدون دانستن زبان مورد نظر هم قادر خواهند بود از نوع فروشگاه ها و محصولات ناآشنای آن کشور و همینطور اطلاعاتی از اماکن تاریخی سر راه خود آگاه و آگاه شوند.

حالا اخیرا گوگل اعلام نموده است که این فناوری مقرر است در آینده ای نزدیک با دوربین های اصلی گوشیهای هوشمند خیلی از برندهای تکنولوژی ادغام شده و تجربه بسیار شگفت انگیزی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

بدین وسیله، کاربران بدون دانلود و نصب برنامه جداگانه بر روی گوشی خود، تنها با استفاده از دوربین اصلی موبایلشان از اماکن و اشیای مختلف عکس گرفته و اطلاعاتی از آن ها را بدست آورند.

طبق اعلام رسمی گوگل، همچون برندهای تکنولوژی و شرکت های سازنده گوشی هوشمندی که در این راستا با گوگل همکاری می کنند، می توان به ایسوس، موتورولا، شیائومی، ال جی، وان پلاس، سونی و نوکیا اشاره نمود.

یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که به فناوری گوگل لنز افزوده شده است، امکان شناسایی متون درج شده در تصاویر است که کاربران می توانند با اسکن و استخراج متن مورد نظر خود از تصویر، آن را بر جای دیگری مثل یک پیام متنی، بچسبانند.