Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت اینتل در ۴۰ سالگی اولین پردازنده تولیدی خود، می خواهد از تراشه جدیدی رونمایی کند.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت digitaltrends، اینتل، یک شرکت تجهیزات کامپیوتری در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت افزارهای کامپیوتر و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ ست، بلوتوث و حافظه های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه های نهفته فعالیت می کند.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از چهلمین سالگرد عرضه اولین پردازنده اینتل متعجب و شگفت زده شده باشید اما این غول تکنولوژی با سابقه زیادی که در تولید تراشه و پردازنده های مخصوص کامپیوتر دارد، حالا می خواهد به مناسبت گذشت ۴۰ سال از تولید اولین پردازنده اش، از یک تراشه جدید تحت عنوان I۷-۸۰۸۶K رونمایی کند. به قول این شرکت، تراشه جدید اینتل دیگر صدمه پذیری و روزنه های امنیتی همچون اسپکتر و ملت داون که ماه ها بلای جانش شده بودند، را نخواهد داشت.

مدت هاست که ضعف ها و حفره های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده های تولید شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و سبب شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه کامپیوتر ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث های فراوانی قرار گرفته است.

این ضعف ها به هکرها اجازه می داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده کامپیوتر و گوشیهای همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی باعث می شد به تراشه های دیگری همچون ای ام دی و ای آر ام هم دسترسی یابند.

این تراشه جدید که پردازنده ۶ هسته ای با سرعت ۴.۴ گیگاهرتزی است، در دسته سریع ترین پردازنده های کنونی و فعال بازار قطعات الکترونیکی قرار خواهد گرفت. البته این اولین باری نیست که اینتل در سالگرد یکی از پردازنده های معروف خود، ار تراشه های جدید و منحصر بفردی رونمایی می نماید.

حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا این شایعات و گزارش های انتشار یافته در فضای مجازی به واقعیت خواهد پیوست یا خیر. گفته می گردد اینتل احیانا در نمایشگاه کامپیوتکس که در ۸ ژوئن برگزار می شود، از تراشه جدید خود رونمایی خواهد نمود.